Stratejik Amaçlar ve Hedefler
Enformasyonu bilgiye dönüştürme adına gösterilen çabalar ülkelerin gelişmişlik seviyelerinin önemli göstergelerinden biridir. Öğretim Teknolojileri eğitim teknolojilerini istendik ölçüde işe koşmada öğrencileri hem kuramsal hem uygulamalı bir dizi içerikle donatılmış kılma görevi bulunmaktadır. Öncelikli hedefimiz öğrencilerimizin çok yönlü ve farkındalığı yüksek bir karakterde yetişmesidir.
Stratejik amaçlar bağlamında Anabilim dalımızın;
1. Eğitim-Öğretim alanında hem Fakültemiz içi paydaşlarla (Yönetimimiz ve Fakültemiz diğer Bölümleri), hem dış paydaşlarımızla (Ar-Ge başta olmak üzere teknolojik yenilik yönetimi potansiyeli olan BM, AB, UNESCO, UNICEF, OECD, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, MEB, TÜBİTAK, BEBKA, TÜİK, Kalkınma Ajansı, Teknoparklar, Üniversitemiz diğer Fakülteleri) etkin ortaklıklar kurulması,
2. Bilimsel araştırma alanında altyapıyı, üretkenliği ve önbilgiyi arttıracak adımlar atmak,
3. Toplumsal katkı alanında anabilim dalımız bünyesinde verilen Topluma Hizmet Uygulamaları dersinin kapsamının gerektirdiği fayda alanlarının genişletilmesi ve kurumsal-bireysel öğrenme odaklı, sosyal ağırlıklı etkinliklerin planlanması, benzer bir yapının meslek bilgisi ile genel kültür ağırlıklı derslere de yansıtılması
4. İnsan kaynağının güçlendirmesi adına daha fazla araştırmacı ve eğitmenle eşgüdümlü çalışmalar yapılması
5. Öğrenci ve öğretim elemanı memnuniyetinin arttırılması için gerek veri toplama, gerekse iyileştirme çalışmalarının yapılması
şeklinde sıralanabilen hareket noktaları bulunmaktadır. Bu hareket noktalarının ve stratejik amaçların istendik ölçüde gerçekleştirilmesi için belirlenen hedefler;
1. Eğitim-öğretimin güncel öğretmen yetiştirme programlarının önerdiği yapının da üzerine çıkarılarak öğrencilerin donanımlı yetişmesi için Fakülte iç paydaşlarının da katılımıyla teknolojik yenilik yönetiminin merkeze alınması,
2. Bilimsel araştırma yöntem, yaklaşım, tür ve uygulamalarının altyapısının ve ilerleyişinin iyileştirilmesi,
3. Anabilim dalımızın çok yönlü çalışan altyapısının sosyal etkileşimi daha da arttıracak biçimde işe koşulması, bu yolla nitelikli insan yetiştirmeye örnek olunması,
4. Teknolojik liderlik için insan kaynağının önünü açacak çalışmalara destek olunması ve
5. Anabilim dalından memnuniyetin arttırılması
şeklinde sıralanmaktadır.